Känns tungt idag

Känner mig lagom nöjd med mig själv som tycks ha sovit bort en solig förmiddag.
Nu verkar molnen hopa sig från alla möjliga väderstreck.

Känner mig plötsligt handfallen och vet inte riktigt vad jag ska göra för att få den här dagen att gå.
Idag skulle ju vara dagen då jag kunde vänta mig att få hem kärleken.
En sån dag går alltid fort.
Men flyget går inte och det blir båt, vilket gör att han är hemma först i morgon.
Plötsligt känns den här dagen meningslös 😦

Ute finns en trädgård som väntar på att bli ompysslad, men det känns som jag har bly i fötterna och jag orkar inte ta mig ut.
Inser att det var länge sen jag hade en helt ensam helg så här.
Ok det blev en sväng till svärmor igår, så både jag och lilla bilen var faktiskt ute och luftade oss.
Hade plånboken varit fetare hade jag kunnat åka till någon av de närliggande större städerna och strosat omkring.
Men hur kul är det egentligen?
Ensam.

Jag vet att det är längtan efter honom som får mig att känna så här.
Längtan efter Han som får mig att känna mig hel.

Men det är bara jag som kan se till att den här dagen blir en hyfsat bra dag.
Så nu får det först bli lite trädgårdsfix och sen en rejäl powerwalk.

5 reaktioner på ”Känns tungt idag

  1. Strunta i alla måsten. Ibland får man unna sig att bara göra ingenting även om tiden går fortare när man är igång!

    Snart är han hemma så du får krama om honom ordentligt.

    Kram från mig så länge!

  2. Ja det gäller att se till att dagarna utan honom inte blir pina för det är heller inte sunt.
    Men jag förstår att det känns förbannat trist att ni är ifrån varandra så ofta 😦
    Jag hade aldrig fixat att leva med en musiker som är ute på vägarna så ofta…
    Men snart är han hemma igen å då får ni det så ljuvligt och härligt som ni brukar och det väger upp all tid ni är ifrån varandra 🙂

    Massa kramar

Kommentera

