Det blir inte alltid som man tänkt sig..

Mitt humör har svängt mellan irritation, stress, tårar, nedstämdhet och sorgsenhet idag.

På väg till begravningen börjar plötsligt lampan för kylarvätska att lysa.
Stannar och fyller på.
Hinner åka 10 min så lyser den igen + att temperaturvarnaren lyser ilsket rött.
Det är bara att stanna och köra in på en liten väg för att inte stå vid vägkanten.
En bil stannar och ett härligt gäng med långhåriga snubbar med skinnbrallor och fleecetröjor kliver ur.
Det konstateras att slangen från kylaren lossnat.

Sambon får skjuts till närmsta mack där de som tur var inte bara sålde korv och kaffe.
Det fixades spännband, vatten och glykol.
Bilen var sedan på glatt humör igen, men det fanns inte en chans att hinna till begravningen 😦
Vi får åka ner och hälsa på en annan gång.

Känns så trist att inte vara hos bästa S.
Jag är ingen rolig flickvän när jag blir på det här humöret.
Shit happens och det är inte mycket varken jag eller sambon kan göra, men det är svårt att få bort den tråkiga känslan inombords.
Har skickat ut kärleken till studion en sväng för att få vara lite själv med känslan.
Han är hur gullig som helst och jag är bara tyst och fåordig.
Jag vill inte låta det gå ut över honom och då är det bra att va själv en stund.

Hade planerat en lugn helg eftersom partyhumöret inte skulle infinna sig efter dagen och det känns verkligen rätt med facit i hand.
Hoppas ni får en härlig helg.

7 comments

  1. Ja, som jag sade på FB =(.Usch, beklagar verkligen. DU fick inte möjligheten att säga farväl eller stödja S. Förstår om du inte är en solstråle just nu. Det behöver du inte vara heller. Finns nog inte ord nog att säga som hjälper dig eller lindrar dig nu.
    Stor kram!

  2. Vad tråkigt vännen. Förstår att det känns tungt att du inte kunde vara där. Och så hade det ju för din egen skull också varit skönt att få ett sista farväl.

    Jag tycker du gör helt rätt som säger som det är till sambon och att du vill vara ensam. Han förstår nog!

    Många kramar kommer i cyberspace!

  3. Näää så attans typiskt!

    Då om någon gång så vill man inte ha en krånglande bil.
    Typiskt typiskt!

    Men mitt uppe i allt så kan jag inte låta bli att notera att det var de långhåriga snubbarna i skinnkläder som stannade och hjälpte Er…. De som folk annars gärna tittar snett på.

    Å när man blir så där nedrans ledsen och besviken så behöver man få vara för sig själv.

    Hoppas helgen blev fin ändå och att Du kunde mysa gott efter en stund egen tid!

  4. Tack för era omtänksamma ord.
    Bilar är ett jäkla gissel när de inte funkar =(
    Men som jag skrev så kändes det bra efter samtalet med S.

    Kram på er!

Kommentera

