Ett kort som inte hann fram.

Lägenheten är uthyrd med start från mellandagarna.
Blev till att åka dit efter jobbet igår och packa ihop en del personliga saker som jag inte har tagit med mig hit.
Höll på långt in på natten och fortsatte idag.
Det blev en hel del stopp på vägen.
Fastnade vid en hög gamla fotografier, dagböcker och vykort.
Hittade en låda med vykort från mig som jag hade tagit med mig hem från min mammas boende.
Ett kuvert var inte öppnat.
Det sista jag skickade.

Öppnade det och fann ett Krya-på-dig-kort från mig.
Ett kort som aldrig hann läsas innan hon somnade in för gott.

Tårarna började rinna.
Kärleken tröstade.

11 reaktioner på ”Ett kort som inte hann fram.

  1. Man fastnar alltid i alla dessa gamla kort, vykort osv.. Usch så sorgligt med din mamma. Nu börjar jag också gråta.. Superfint att kärleken fanns där för dej då.KRAAM!

  2. Stackars… *kramar om*Jag fick gåshud av ditt inlägg….Skönt att du hade kärleken med dig.en massa kramar till dig!!!

Kommentera

