Juliga tankar

Börjar få julklappsångest!

Jag har ju sluppit detta gissel under väldans många år. (köper inga till min egen familj)
Har oftast lagt pengarna på mig själv och varit väldigt nöjd med det.

Nu ska det firas jul på det där sättet som vuxna firar.
Middag med hans familj, gran, glögg, Kalle, julklappsutdelning och vad alla nu gör på julaftonen.
Kanske läge att be om en önskelista?
Kanske läge att skriva en själv?

Hur som helst så gillar jag det och ser fram emot det =)

Inser att det finns en hel del som jag har förträngt för mig själv som singel.
Jag menar, hur kul är det egentligen att uppleva vissa saker som singel?
Åtminstone inser jag att jag har intalat mig själv att det var ok att tex fira jul som singel.
Men i själva verket är det bara ett skyddsnät som jag hade satt upp.

I år ska jag slå på stort och göra allt det där som jag nog innerst inne längtat efter.

5 comments

  1. Ja nog är det mysigare att ha någon att fira jul med. Det bästa tycker jag är att få skämma bort honom riktigt med fina julklappar :o)Så njut du som har någon att skämma bort!kram

  2. För mig är det så att om jag inte får vara med min dotter så känns det inte som julafton och det här året ska hon vara hos sin pappa, så vi ska fira "lilla" julafton tidigare.

  3. Klart du ska! Du kommer att få en riktigt härlig jul. Det ska jag också ha, med mor och syster med familj. Trots att jag är så singel man nu någonsin kan vara…

Kommentera

