Sprutan mot svinis är tagen

Ja inte en spruta som automatiskt vaccinerar mig från alla möjliga sorters svin, även om det under singelperioden kunde ha varit mycket lämpligt..
Idag tog jag den omtalade influensasprutan.
Så nu är det väl bara att invänta biverkningarna som de varnade om.
Just nu spänner det rätt bra i armen, men det gör det ju av alla sprutor.

Har varit lite tveksam, men i mitt jobb träffar jag så många människor att det kändes avgörande för min del.
Nu återstår det att se hur jag kommer att må.
Har inte tagit någon spruta tidigare för influensa.

Ska ni ta den??

10 comments

  1. Tagen för 2 veckor sedan.Armen var ok men kände mig ruggig på kvällen. Dagen därpå kanske lite också men sen inget alls.Av alla på mitt jobb så varierade det hur vi mådde men de flesta bra!Turtlan

  2. Nej, jag tänker absolut inte ta den. Har läst alldeles för mycket som skrämt mej. Jag har tyckt att hela svininfluensagrejen varit skum från början och blir inget mindre misstänksam. MEN det är bara min känsla av det hela.Går nog bara fint :)Kram

  3. Har inte bestämt mig om jag ska ta den än !? Tveksam eftersom jag typ aldrig är sjuk, inte ens förkyld (peppar,peppar…!!)Har hittills aldrig åkt på någon influensa så jag är rädd att jag ska bli dålig av att just ta vaccinet…Men för andras skull kanske man borde ta den ??

  4. Inte bestämt mig heller. Iofs bjuder mitt jobb på det, men jag har ingen lust att spruta i mig massa skit om det inte är absolut nödvändigt. Kram/Douglas

  5. Velfia: Ja det är föståeligt att ni måste ta den. Vilda: Det kan va tufft, skrämmande och jobbigt, men också väldigt väldigt roligt =)Turtlegirl:Känner också av det i armen, men ingen annan biverkning. Med andra ord som vilken annan spruta som helst. Skönt!Astriid:Det är ju det som är så bra.. att alla (nästan) kan välja hur de vill göra =)Fr Svensson:Ok! Ja, dottern får det väl genom skolan?Sussi:Har också hört att det finns de som blivit dåliga, själv har jag inte kännt något förutom ömhet där sticket togs. Skönt!Loppanlej:Eller hur!! =)Metalbruden:Ja, det är lurigt det där vem en egentligen gör det för.Douglas:Sprutan är gratis för alla, om ditt jobb nu lurat i er nåt annat ;-)Jag var också tveksam och ville inte spruta i en massa konstigheter i onödan. Men hur vet jag att det är i onödan??Kram.

Kommentera

