Vänner är bra att ha!

03.30 kom jag i säng efter en kanonhärlig kväll med G.
Det är så skönt att få sitta i soffan och prata av sig om ditten och datten.
Bolla tankar mellan varandra, peppa varandra, lyssna och känna av.

Berätta om mina funderingar på min lägenhet, min ekonomi och på framtiden.
Lyssna på hennes tankar om jobbet (som är mitt gamla) , på förhållandet och hennes funderingar på framtiden.
Med G är det hela tiden ett givande och tagande.
Vi får ut lika mycket båda två av samtalet.
Jag känner att hon verkligen vill lyssna och är intresserad av mina funderingar och jag tror att hon känner detsamma med mig.

Hon sa saker om min lägenhet som verkligen har fått mig att ta en funderare.
Kanske är det ett helt galet beslut så jag ska fundera en, två och tre gånger till.

I morse var vi lite sega och tog oss en välbehövlig promenad innan jag körde henne till tåget.
Om två veckor ses vi igen, men då är det jag som åker till Sthlm.

På eftermiddagen kom bästa vännen hit med sina två busfrön =)
Så skoj att de äntligen får se hur jag har det.
Även nu blev det en tur ut i skogen, men med mera bus än på förmiddagen 😉

Nu har lugnet lagt sig och jag ser fram emot en kväll i mitt eget sällskap även om jag saknar kärleken något otroligt.
Hur länge pågår den där smekmånaden???
Kanske behöver den inte sluta?
Kanske får jag uppleva ett sånt där förhållande man ibland ser mellan ett äldre par som fortfarande ser lyckligt kära ut efter en himla massa år =)

I brist på mänsklig värme har jag tre sociala katter och min kväll blir nog rätt mysig iaf.

7 comments

  1. Det låter som att G är en sån där riktigt otroligt äkta och fantastisk vän som man inte finner varstans.. 🙂 Var rädd om varandra!Kul att du får "visa upp" vart du bor också. Man vill ju dela med sej, liksom 🙂 Och djur kan vara riktigt bra sällskap dom också! Hoppas du har det fint.Kramar!

  2. Det blev lite sent ja… ;-))Men så ska det vara!Du är inte lite mörkrädd när Du är själv där i huset på landet….?Bra ha katter då för de hör ju minsta lilla!Turtlan

  3. Astriid:G är en toppentjej som jag är väldigt glad att jag fått lära känna =)Turtlan:Än har jag inte upplevt att jag är mörkrädd när jag är inne i huset, men jag har ju inte provat på någon kvällspromenad än 😉

  4. Låter som en både mysig, trevlig och givande kväll! Riktigt bra vänner är ovärderliga!Ha en fortsatt fin söndag!Kram!

  5. Bra att ni hade det mysigt :-)Katter är bra att ha…Totalt ointressant inlägg men vlle bara säga att jag läser dig.KRAM

  6. Jag hoppas och tror att ni kommer vara det där äldre paret alla viskar om och pekar på "önskar att vi är så där kära även på ålderns höst" Ni har en lång story så jag tror på er.KRAAAAAAAAM

Kommentera

